Saturday, June 13, 2009

lelaki

pernah satu ketika dulu,ada seorang sahabat menyatakan yang "lelaki semua sama".betul ke? alasan die ckp mcm tu?sebab lelaki baek dgn wanita mesti ada satu niat yang kotor,n bile da dapat apa yang dia nak,dia tinggalkan wanita tersebut.kejamnya lelaki kan?aku terasa.sangat sangat terasa.selalu timbul dalam fikiran aku,betul ke sume lelaki mcm tu?aku lelaki so aku mcm tula ek?so kirenye aku da takbole rapat dgn perempuan da?mcm tu ke eh?sampai ade satu tahap,bole plak aku kene tuduh nak "pancing".gile kan?

aku bukan nak beking lelaki.tapi mmg sejak azali lagi,lelaki diberi satu nafsu sahaja,tapi nafsu tula yang sangat2 payah nak jage.sesetengah lelaki ambil serius pasal mende mende ni tp ade jugak yang buat main main.kite sendiri pun dapat bezekan mane yang serius mane yang main main.kite pun tau,kalau dilepaskan dgn jalan yang tak betul,bole jadi dosa besar.lagi lagi bila da sampai tahap berzina.lagi teruk,boleh jadi kes rogol.tengok aje dalam surat kabar skarang.ade yang sanggup colek perempuan,rogol ramai ramai atas kubur.ada jugak yang sanggup rogol budak umur 12 tahun.tak ke gile lelaki zaman sekarang?bodohnye mereka.

tapi aku tak setuju,tak semua lelaki sama.kalau semua sama,mesti semua wanita dalam dunia ni da tak suci.ada lelaki yang pandai kawal nafsu.ada lelaki yang memang tak boleh kontrol langsung nafsu.n kalau semua lelaki sama seperti apa yang dinyatakan di atas,kenapa masih berkawan dengan lelaki?

No comments: