Monday, November 3, 2008

dalam hidup ni, mcm2 jenis manusia kita jumpa..mcm2 ragam kita jumpa..kadang2 kita tak sangka langsung, manusia seperti itu, menanggung beban hidup yang sangat berat..kita takkan menyangka kita akan tertarik dgn seseorang..memang di luar jangkaan..tp, kuasa tuhan, tade sape yang boleh halang..kadang2 kita tidak menyangka ayat yang kita rasa satu gurauan, sebenarnye racun untuk seseorang..kita boleh senang2 je ckp, kita tak sengaja, kita takde niat nak wat mcm tu..tp dapat ke kita rasa ape yang mereka rasa?fikirkanla...

aku..tidak menyangka hidup akan jadi sebegini..kadang2 aku sendiri terasa apa yang org laen rasa..mungkin mereka takkan faham..mungkin mereke akan ckp "kau tak rasa ape yang aku rasa" tapi sometime, aku terasa seperti aku berada dalam situasi itu..aku rasa sedih, aku rasa down, aku rasa mcm nak mengamuk..kenapa aku perlu ada perasaan mcm ni..kenapa aku perlu rasa semua ni..?terimalah dgn ati yang terbuka..ade hikmah aku diberi rasa sebegini..walaupun perit, walaupun pahit, life must go on..lately, byk bende yang jadi dkat aku..aku rase aku berubah?berubah ke aku?aku masih lagi menyakiti, cukuplah dgn beban mereka..jgnla menyakiti lagi..aku akan cuba..untuk berhenti menyakiti...

aku terfikir, tidak layakkah aku memperoleh walaupun secebis daripada apa yang aku ingikan?aku pasrah..aku berserah kepadaMu..aku tidak mampu untuk menentukan apa2..hanya secebis ini sahaja yang aku minta..bantulah aku ya Allah...

1 comment:

fArhA said...

pergh~
ayat ko faliq..
ahak2,,